نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

انواع عطر و دانستن نام انواع عطر و ادكلن و اصطلاحات مربوط به عطر هنگام خريد عطر و خريد ادكلن از فروشگاهها مانند يك كتابچه راهنما عمل ميكند.

انواع عطر و نام انواع عطر از جستجوهاي مكرر در گوگل است. شما هم هنگام خريد عطر يا جستجوي آنلاين در اينترنت با كلماتي در اسامي عطرها مواجه شده باشيد كه به نظر در اسم چند عطر ديگر قبلا آن را مشاهده كرده ايد. و هم براي دانستن علت كاربرد آن كنجكاو شده باشيد و هم دوست داشته باشيد معناي آن ها را بدانيد.

هر زمان كه قصد خريد انواع عطر  داريم، بعد از تعريف بوي مورد نظرمان به فروشنده، از او مي‌خواهيم عطري را پيشنهاد كند كه ماندگاري بالايي داشته باشد و حداقل به ميزان هزينه‌اي كه براي آن در نظر مي‌گيريم، بتوانيم از رايحه خوشش لذت ببريم. خريد عطر مي‌تواند با اصول و ترفندهايي همراه باشد كه در انتخاب يك عطر مناسب تأثيرگذار است. با وجود اينكه شرط اول انتخاب عطر براي هر فردي بوي آن است، ولي مسائل ديگري از قبيل قيمت عطر و ماندگاري آن هم به نوبه خود از اهميت بالايي برخوردار است. براي اينكه بتوانيد انتخاب صحيحي داشته باشيد و با آگاهي به مغازه و فروشگاه فروش عطر روانه شويد، لازم است اطلاعاتي در زمينه انواع عطر  به دست آوريد

گاهي اوقات هم اين كلمات و تشابهات اسمي كه در انواع عطر و ادكلن بر روي جعبه و شيشه ديده ميشود  شما را سر در گم  ميكند مخصوصا وقتي كه مي بينيد ظاهر برخي عطرها خيلي به هم شبيه هستند. اينجاست كه دوست داريد تا بفهميد چه منطقي پشت اسم گذاري عطرها و برخي اصطلاحات عطر  بين كمپاني هاي توليد عطر رايج است.

واقعيت امر اين است كه اين اسامي با منطق استفاده مي شود. و معاني به خصوصي دارد كه دانستن آن شما را در انتخاب عطر دلخواهتان كمك مي كند. همينطور وقتي كه روي جعبه يا شيشه ي عطرها كلماتي را مشاهده مي كنيد كه هم زياد تكرار مي شوند و هم براي شما نا مانوس هستند.حتي وقتي كه ميخواهيد اسم عطر خود را به سايرين بگوييد با اين مشكل مواجه هستيد كه ذكر اين كلمات ضروري است يا خير. در ضمن خيلي بيشتر دلتان مي خواهد كه وقتي آن را براي ديگران بازگو مي كنيد استرس غلط تلفظ كردن آن را نداشته باشيد.

ما در نوشته پيش رو دانستن نام انواع عطر به زبان فرانسه و ايتاليايي و انگليسي را براي شما تا حدودي حل كرده ايم. شما با خواندن اين مقاله ديگر به سادگي مي توانيد عطرهاي گوناگون را با تلفظ صحيح بخوانيد، با اصطلاحات عطر ها آشنا شويد و به طور كامل اسم آن را با معاني درست اين اصطلاحات درك كرده و تلفظ كنيد. و متوجه تفاوت دقيق عطرهاي گوناگون با اسم هاي مشابه شده و آن ها به راحتي تلفظ هم بكنيد.

انواع عطر | نام انواع عطر

انواع عطر | نام انواع عطر

به تصوير بالا با دقت توجه كنيد. روي جعبه و شيشه عطر معمولا نام و اطلاعات كلي عطر ذكر ميشود در حالي كه در پشت جعبه معمولا اطلاعات مربوط به محتويات و شركت سازنده و باركد آورده ميشود. زير جعبه معمولا جاي مختص بچ كد و باركد محصول است و اطلاعات دقيقي از سال ساخت به شما ميدهد.

نام انواع ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر

Pour (تلفظ فرانسوي: پووغ)
به زبان فرانسوي حرف اضافه به معناي ” براي” مي باشد.

Homme (تلفظ فرانسوي: اوم)
به زبان فرانسوي به معناي ” مرد” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour Homme كه روي عطرهاي مردانه زياد ديده مي شود به معني ” براي مرد” مي باشد. مثال: azzaro pour homme

Femme (تلفظ: فم)
به زبان فرانسوي به معناي ” زن” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour femme كه روي عطرهاي زنانه زياد ديده مي شود، به معني ” براي زن” مي باشد.

Uomo (تلفظ ايتاليايي: اوومّو)
به زبان ايتاليايي به معناي ” مرد” مي باشد.

Donna (تلفظ ايتاليايي: دُنّا)
به زبان ايتاليايي  به معناي ” زن” مي باشد. مثال: valentino uomo ,valentino donna

Eau (تلفظ:  O)
به زبان فرانوسوي به معناي ” آب” مي باشد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به صورت تنها استفاده شود، به معني ملايم تر بودن آن عطر به نسبت سري هاي قبلي آن است. توجه به اين نكته مهم است كه چنانچه بدين صورت ذكر شود ” Eau de Toilette”  يا ” Eau de Parfum” معني متفاوتي دارد. و نشان دهنده استانداردي از غلظت روغن عصاره ي عطر يا همان Essential oil مي باشد.

L’Eau (تلفظ: لُ)
وقتي كلمه ي Eau همراه با پيشوند L همراه باشد.معرفه مي شود. در حقيقت كاركرد “L ” قبل كلمه در زبان فرانسه مانند كاربرد “The” در زبان انگليسي است. اما علت اصلي استفاده از اين پيشوند در اسم برخي از عطرها تاكيد روي آن است.

Cologne
اسم شهري در آلمان است. و جايي كه اولين عطر به صورت صنعتي و مدرن امروزي در آن توليد شده. كه به مرور زمان به مترادفي براي كلمه ي عطر به معناي امروزي تبديل شده است.(در امريكا به عطر مردانه گفته ميشود) اگر روي شيشه ي عطر خود اين كلمه را به صورت تنها ديديد، به معني عطر مي باشد.

برخي سازنده ها نسخه كلون يا به صورت عاميانه كلوژن محصول خود را توليد ميكنند كه معمولا بهترين رايحه در نسخه كلون وجود دارد به طور مثال گرلن ايده ال مردانه كلون.

Eau de Cologne
وقتي روي شيشه ي عطر اين عبارت را ديديد به معناي غلظت كمتر روغن عطر كمتر از Eau de Toilette مي باشد. و حدودا بين ? تا ? درصد است.

Fraiche (تلفظ به فرانسوي: ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي تازه مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها هست داراي رايحه اي خنك مي باشند و حس تازگي و طراوت ايجاد مي كنند.

Eau Fraiche (تلفظ به فرانسوي: اُ ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي آب تازه است. هنگامي كه اين تركيب را در اسم عطر مشاهده كرديد، به اين معناست كه غلظت روغن عطر در آن از حالت Eau de Toilette كمتر است.

Toilette (تلفظ: تويلت)
به فرانسوي به معناي توالت (دستشويي) يا هر آنچه به تميزي برگردد مي باشد. البته تركيب اين كلمه با Eau de معني كاملا متفاوتي را ايجاد مي كند. و آن عطر است. عطري كه غلظت روغن عطر يا Essential oil  در آن بين ? تا ? درصد مي باشد.

EDT
مخفف كلمه ي Eau de Toilette مي باشد.

Parfum  (تلفظ: پاغفوم)
اين كلمه معادل فرانسوي Perfume و به معناي عطر است. وقتي روي شيشه ي يا جعبه ي عطر به تنهايي اين كلمه را مشاهده كرديد به اين معناست كه غلظت ماده ي عطري يا Essential oil در آن عطر بيشترين ميزان ممكن يعني بين ?? تا ?? درصد مي باشد.

Eau de Parfum (اُ دُ پاغفوم)
هنگامي كه روي شيشه با تركيب Eau de parfum مواجه شديد. يعني غلظت ماده عطري يا همان Essential Oil  در عطر بين ? تا ?? درصد است.

EDP
مخفف كلمه ي Eau de Parfum مي باشد.

Le Parfum (تلفظ به فرانسوي: لِ پاغفوم)
به همان معناي Eue de Parfume  مي باشد. اين تركيب در اسم عطر استفاده مي شود. Le  كه در ابتدا آماده نقش The را در انگليسي دارد. و كلمه را معرفه مي كند. تاكيد در اينگونه عطرها بروي Eau de Parfum  بودن آن ها به نسبت مدل هاي قبلي است.

Elixir (تلفظ فرانسوي: اليكسيغ)
به فرانسوي و انگليسي به معناي اكسير است. ولي در اسم عطرها وقتي استفاده مي شود به اين معني است كه غلظت روغن عطر در آن عطر از مدل هاي قبلي خود بيشتر است. و از غلظت معمول Eau de Parfum هم كمي بيشتر مي باشد.

Intense (تلفظ فرانسوي: آنتُنس- تلفظ انگليسي: اينتنس)
در هر دو زبان به معناي شديد مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار مي رود به معني شدت بيشتر بوي آن عطر نسبت به مدل هاي قبلي است. و به اين معناست كه اين عطر از مدل هاي قبلي خود ماندگاري و قدرت بيشتري در پخش بو دارد.

Extreme (تلفظ فرانسوي: اكستغِم – تلفظ انگليسي: اكستريم)
به هر دو زبان انگليسي و فرانسوي به معناي مفرظ و نهايت يك چيز مي باشد. در اسم گذاري يك عطر اشاره به شدت بالاي رايحه و غلظت بالاتر روغن عطر به علاوه استفاده از نت هاي با بوي سنگين تر در عطر مي باشد. Extreme به نسبت Intense درجه ي بالاتري از شدت رايحه ي عطر مي باشد.

Supreme (تلفظ انگليسي: سوپريم. تلفظ فرانسوي: سوپغِم)
به فرانسوي به همان معناي مفرط مي باشد. و تقريبا مترادف با  Extremeاست.

Absolute  (تلفظ به انگيسي: ابسُلوت)
به انگليسي به معناي مطلق مي باشد. در عطرهايي  هم كه اين كلمه در اسم آن ها استفاده شده يعني، اين مدل شدت رايحه اي بسيار بيشتر از مدل هاي قبلي خود دارد.

انواع ادكلن با توجه وندهاي آنها:

انواع عطر با توجه وندهاي آنها: نكته قابل توجه اين است كه هنگامي كه اين كلمات (Intense, Extreme, Supreme, Absolute, Absolu)  در اسم عطر استفاده ميشود، رايحه ي عطر نيز به نسبت مدهاي قبلي خود تغيير كرده است و از نت هاي متفاوتي هرچند با اشتراك با مدل قبلي در آن استفاده شده است و بوي يكساني با مدلهاي قبل خود نخواهند داشت. هرچند كه رايحه ي شبيه مدل هاي قبلي است.مثلا عطر ليليوم ابسولو

Absolu  (تلفظ به فرانسوي: ابسُلو)
مترادف فرانسوي كلمه ي”Absolute  ” مي باشد.

Floz  يا  .FL. Oz
واحد قديمي و سنتي سنجش مايعات يا همان اونس. معادل ????? ميليمتر مكعب. يا تقريبا همان ?? ميل است. روي شيشه هاي عطر اين واحد همراه با عدد درج شده است كه همان حجم دقيق عطر است.

UAE (تلفظ: يو- اِي- اي)
مخفف شده ي Arabic Emirates  United به معني امارات متحده ي عربيه مي باشد. اگر زير شيشه ي عطر اين اسم را ديديد، به اين معني است كه اين عطر وارد امارات شده و از آن جا خريداري شده است. لازم به ذكر است كه اين مطلب دليلي بر فيك بودن عطر نيست.

Edition
نسخه هاي اصلاح شده ي عطر با تغييرات مورد نظر. مثلا برخي تغييرات در رايحه يا بسته بندي و…  كه در اسم عطر اين كلمه استفاده شده و شيشه ي عطرهم تغييراتي به نسبت مدل هاي قبلي خود در بسته بندي و شيشه ي عطر خواهد داشت.

Limited edition(ليميتد اديشن)
محصولاتي كه به صورت مقطعي و محدود توليد مي شوند. كه معمولا هم به زودي ناموجود خواهند شد. علت اين امر محدود بودن مواد اوليه ي توليد آن عطر است. و به همين خاطر امكان توليد آن عطر در بلند مدت براي سال هاي سال وجود ندارد. در اينگونه عطرها در از اين كلمه استفاده مي شود.

Vol

اصطلاحا به معناي حجم روي شيشه ي عطر مي باشد.

Aqua – Acqua – Aqva (تلفظ: آكوآ)
هر سه به معناي آب يا آبي مي باشد. عطرهايي كه يكي از اين كلمات در اسم آنان وجود دارد يعني نت هاي آبي يا دريايي در آن غالب است. اين عطرها خنك مي باشند. مانند Bvlgari Aqva Pour Homme كه به معناي عطر بولگاري آبي براي مردان مي باشد.

نكته: اختلاف در نوشتار اين سه كلمه به اين دلايل مي باشد:

Aqua: نوشتار زبان انگليسي اين كلمه است.

Acqua: نوشتار زبان اسپانيولي اين كلمه است.

Aqva: نوشتار خاص برند بولگاري است.

Oud (تلفظ: اوود)
به معناي چوب عود مي باشد. وقتي در اسم عطر اين كلمه به كار مي رود يعني تركيب غالب رايحه ي عطر عود است.

Amber
به معناي كهربا مي باشد. صمغي كه پس از سالها تبديل به سنگ شده است و بوي سنگين و خاصي دارد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به كار مي رود يعني بوي غالب آن عطر از كهرباست.

Bois (تلفظ فرانسوي: بوآ)
به فرانسوي به معناي چوب مي باشد. عطرهايي كه در اسم آن ها از اين كلمه استفاده شده. به اين معني است كه اين عطر بوي چوبي دارد.

Vetiver (تلفظ به فرانسوي: وِتيوِغ)
به فرانسوي اسم گياه خس خس مي باشد. خس خس گياهي علفي با ريشه هاي كلفت و زخيم است. بوي چوبي و علفي خنك و خاكي دارد و كمي هم بوي مشك مي دهد. در عطرسازي كاربرد فراوان دارد. به خصوص در عطرهاي لاكچري. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها وجود دارد، داراي بوي غالب خس خس مي باشد.

Musk (تلفظ به انگليسي: ماسك)
به انگليسي و فرانسوي (Musc) به معناي مشك مي باشد. بوي گرم و شيرين و خاص كه از بدن آهوي ختني گرفته مي شود. البته مدل هاي مصنوعي آن بيشتر در صنعت عطرسازي استفاده مي شود. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار برده شود به اين معني است كه اين عطر بوي غالب مشك دارد.

Tobacco (تلفظ به انگليسي: توباكو)
به انگليسي به معني تنباكو مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها ديده مي شود به اين معني است كه بوي غالب آن ها تنباكو مي باشد.

Vanilla (تلفظ به انگليسي: وِنِلا)
به انگليسي و فرانسوي به معناي وانيل مي باشد. بوي آشناي شيريني ها. كه رايحه ي شيرين و گرم گل وانيل است. عطرهايي كه در آن اين كلمه استفاده شده داراي بوي غالب وانيل مي باشند.

Bouquet (تلفظ به فرانسوي: بوكّه – تلفظ به انگليسي: بووكِي)
به فرانسوي و انگليسي به معناي” دسته گل” مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر استفاده مي شود به اين معناست كه رايحه ي عطر تركيبي از بوي گل هاست.

Essence ( تلفظ به انگليسي: اِسِنس)
به معناي عصاره يا همان اسانس مي باشد. كاربرد آن در اسم عطرها به اين معني است كه مواد اوليه ي عطر بيشتر طبيعي است.

Pure (تلفظ به انگليسي: پيور)
به انگليسي به معناي خالص مي باشد. استفاده ي آن در اسم برخي ها بيشتر حالت تجاري دارد. و بيان اين مطلب است كه عطر از مواد اوليه ي درجه يك و با كيفيت تهيه شده است.

noir (تلفظ فرانسوي: نواغ)
به فرانسوي يعني سياه. اما هنگام استفاده در اسم گذاري عطرها، به معني وجود تلخي در رايحه ي عطر مي باشد.

Tendre (تلفظ به فرانسوي: تُندغ)
به فرانسوي به معناي لطيف و حساس مي باشد. هنگامي كه اين كلمه به اسم عطر اضافه مي شود، معمولا دو معني دارد . يا اينكه عطر به نسبت مدل هاي قبلي خود داراي بويي لطيف تر مي باشد . يا اين كه داراي بويي شيرين تر و دوست داشتني تر است. اين تفاوت در بوي عطر است . نه لزوما در غلظت ماده عطري.

Eau Tendre (تلفظ به فرانسوي: اُ تُندغ)
همان طور كه بيان شد. Eau به معناي آب مي باشد و وقتي در صنعت عطر با چيزي تركيب مي شود به معناي ملايم تر شدن و كمتر شدن غلظت ماده ي عطري مي باشد. با توجه به اين نكته، Eau Tender يعني هم عطر ملايم ترشده است. و هم داراي رايحه ي لطيف تر يا شيرين تر و دوست داشتني تري نسبت به مدل هاي قبلي مي باشد.

Prive (تلفظ به فرانسوي: پغيوه)
به فرانسوي به معناي خاص و اختصاصي مي باشد. استفاده از آن در اسم عطرها كاربرد تجاري دارد. و به ممتاز بودن و خاص بودن عطر اشاره مي كند.

Sensual (تلفظ به انگليسي: سنشوال)
به انگليسي به معني برانگيزاننده و تحريك كننده است. استفاده از آن در اسامي عطر ها هم اشاره به هوس انگيز و تحريك كننده بودن بوي عطر دارد.

Nuit (تلفظ فرانسوي: نويي، nooyee)
به فرانسوي به معناي شب مي باشد. عطرهاي كه در اسم آن ها اين كلمه استفاده شده است. رايحه اي به نسبت مجلسي دارند و براي استفاده در شب طراحي شده اند.

منبع:

https://liliome.ir

كاربرگ دوم دبستان

۶۹ بازديد

كاربرگ دوم دبستان

كاربرگ يا پيك ادينه  از تكاليف نسل جديد هستند كه با برنامه ريزي و به صورت كاملا هدفمند توسط معلمين طراحي مي شوند و در حال حاضر جايگاه ويژه‌اي بين محصولات كمك آموزشي دارند.

به بياني ديگر كاربرگ ها مجموعه اي از نمونه سوالات و تمرين هايي هستند كه با هدف مرور و يادگيري بيشتر مطالبي كه دانش آموزان در طول يك هفته‌ي آموزشي فرا مي گيرند، عرضه مي شوند. مطالبي كه در پايه دوم دبستان ارائه مي شوند نسبت به محتواي سال اول دبستان از پيچيدگي بيشتري برخوردارند، لذا دانش آموزان به تكرار و تمرين بيشتري نياز دارند كه اين امر از طريق به كارگيري كاربرگ يا پيك آدينه صورت مي پذيرد. در ادامه قصد داريم به بررسي اهميت و كاربرد هاي كاربرگ دوم دبستان با جزئيات بيشتر به بپردازيم.

 

اهميت استفاده از كاربرگ دوم دبستان

بسياري از دانش آموزان براي فهم عميق تر مطالب نياز به تكرار و تمرين بيشتري دارند و فرايند يادگيري در آنها از طريق حل تمرين و پرسش و پاسخ تكميل مي شود. از طرفي دانش آموزان از انجام تكاليف سنگين و تكراري كه هيچ نتيجه‌اي تاثيرگذاري براي آنها ندارد، شانه خالي مي كنند. كاربرگ ها به گونه اي طراحي مي شوند كه مهارت هاي ديداري، شنيداري، خواندن و نوشتن را در دانش آموزان با بهره‌گيري از تمرين هاي متعدد و حساب شده بهبود مي بخشند.

كاربرگ دوم دبستان نشانه با درنظر گرفتن نيازهاي آموزشي كلاس دومي ها و رعايت استانداردهاي آموزشي همراه با ساختار متفاوتي كه دارد به عنوان يك تكليف موثر و خلاقانه در كلاس‌هاي درس استفاده مي شود. و به دليل جذابيت بصري، محتواي طبقه بندي شده، تمرين هاي مفهومي  مورد استقبال دانش آموزان قرار مي گيرد. بنابراين مي توان گفت كه كاربرگ دوم دبستان از جمله موثرترين و كارآمد ترين ابزارهاي كمك آموزشي مي باشد كه يادگيري را براي دانش آموزان دوم دبستان آسان و لذت بخش كرده است.

a3_pp3l.jpg

 

به طور كلي اهميت استفاده از كاربرگ را مي توان در مجموعه كاربردها، فوايد و اثرات مثبت و سازنده‌اي  كه بر روي فرايند يادگيري دانش آموزان دارد، خلاصه نمود. از جمله كاربردهاي كاربرگ مي توان موارد زير را نام برد:ا

  •  كاربرگ را مي توان به عنوان يك تكليف متفاوت و خلاقانه جايگزين تكليف هاي تكراري و سنتي نمود.
  • حل كاربرگ يك روش فوق العاده موثر براي جمع بندي و دوره‌ي مطالب درسي پايه دوم دبستان مي باشد.
  • از كاربرگ ها مي توان به عنوان آزمون عملكردي هفتگي و يا ماهانه بهره‌مند شد.
  • مجموعه كاربرگ هايي كه به صورت هفتگي ارائه مي شوند يك ابزار مناسب براي دريافت بازخورد از ميزان يادگيري دانش آموزان مي باشد.
  • كاربرگ يك تمرين فوق العاده براي مشاركت و فعاليت دانش آموزان در كلاس درس مي باشد.

 

با توجه به سطح كلاس و نوع نيازمندي هاي دانش آموزان كاربرگ ها كاربردهاي متفاوتي خواهند داشت اما به طور كلي در مقطع دوم دبستان تمامي موارد فوق كاربرد داشته و كارا خواهد بود.

 

فوايد كاربرگ دوم دبستان

 

براي دريافت نتايج مثبت و بهره‌مندي از فوايد كاربرگ بايد توجه داشت كه كاربرگ هاي مورد استفاده شده در فرايند آموزش و يادگيري دانش آموزان بايد داراي حداقل ويژگي هاي درنظر گرفته شده براي يك كاربرگ مناسب باشند. سوالات و تمرين ها بر اساس معيارها و استانداردهاي آموزشي تعريف شده باشند، كاربرگ از نظر بصري براي دانش آموزان جذابيت داشته باشد و بخشي از كاربرگ به آموزش مهارت‌هاي زندگي و اجتماعي اختصاص داده شود و در كل علاوه بر آموزش جنبه‌ي سرگرمي نيز داشته باشد.

از جمله فوايد كاربرگ مي توان موارد زير را نام برد:

 

  • حل تمرين كاربرگ هاي هفتگي باعث تثبيت مفاهيم و يادگيري عميق مطالب مي شود.
  • يك متد آموزشي موثر براي شناسايي نقاط قوت و ضعف دانش آموزان و برطرف كردن اشكالات درسي دانش آموزان.
  • آشنايي دانش آموزان با نمونه سوالات بيشتر
  • استمرار در حل تمرين و تمركز بر مباحث مهم آموزشي
  • افزايش علاقه مندي دانش آموزان به يادگيري و انجام تكاليف
  • مديريت بهينه‌ي زمان براي جمع بندي و دوره‌ي محتواي كتاب
  • مديريت موثر مشاركت و حضور فعال دانش آموزان در كلاس

 

كاربرگ دوم دبستان از جمله ابزارهاي مهم كمك آموزشي هستند كه با بهره‌گيري صحيح از آنها مي توان فرايند يادگيري دانش آموزان را به صورت موثر و مستمر بهبود بخشيد و مسير يادگيري را براي آنها هموار ساخت.

 

 

 

 

 

چگونه با ماشين شخصي به خارج از كشور سفر كنيم؟

۶۸ بازديد

چگونه با ماشين شخصي به خارج از كشور سفر كنيم؟

اگر قصد مسافرت با خودرو شخصي خود در كنار خانواده تان را داريد، هيچ دلهره اي به خود راه نديد كه شرايط سختي براي انجام اين كار وجود دارد. سپس پيش از هر چيزي در خصوص مدارك ثابتي كه براي سفر به هر طريقي و اصطلاحا خروج از كشور نياز است، در اين بخش بخوانيد. براي استفاده از حمل خودرو برون شهري از خودروبر استفاده مي كنند اما اوضاع براي جابجايي خودرو در خارج از مرز كمي متفاوت است.

 

قدم اول: كاپوتاژ ماشين

كاپوتاژ به معني اخذ مجوز خروج براي خودروهاي شخصي است؛ پس اين مورد يكي از مهمترين فعاليت هايي است كه براي سفر به خارج از مرز بايد انجام دهيد. دو روش براي كاپوتاژ ماشين وجود دارد:
مراجعه به گمرك نزديك به شهر يا محل سكونت
اقدام با كمك يكي از كارگزاران گمرك

مدارك لازم براي اخذ مجوز خروج از كشور با خودرو شخصي

  • مدارك ماشين
  •  مدارك شناسايي مالك
  •  فيش هاي پرداختي براي كاپوتاژ

زمان اعتبار كاپوتاژ خودرو

برگه مجوز خروج از كشور با خودرو شخصي، حدود يك سال اعتبار دارد. نكته مهم اين است كه جواز مذكور براي ماشين به ثبت مي رسد نه براي شخص، پس در صورت فروش وسيله نقليه خود بايد شخصا نسبت به ابطال آن اقدام كنيد؛ توصيه مي شود براي حفظ موارد امنيتي حتما اين كار را انجام دهيد.

 

قدم دوم: دريافت گواهينامه و پلاك بين المللي

شما پس از كاپوتاژ كردن، نياز به دريافت سه مدرك زير داريد كه براي اخذ آن بايد به كانون جهانگردي و اتومبيل راني يا يكي از نمايندگان معتبر آن مراجعه كنيد:
گواهينامه بين المللي
كارت خودرو برون مرزي
پلاك ترانزيت خودرو شخصي

مدارك لازم هنگام مراجعه به كانون جهانگردي و اتومبيل راني
برگه كاپوتاژ
پاسپورت
گواهينامه رانندگي
• 2 قطعه عكس

 

قدم سوم: دريافت بيمه خودرو كاپوتاژ بين المللي

پس از طي همه مراحل بالا در مرحله آخر بايد نسبت به دريافت بيمه خودرو اقدام كنيد؛ اما دقت كنيد كه قانون هاي مربوط به بيمه براي ورود به كشورهاي مختلف يكسان نيست. شما براي مسافرت با وسيله نقليه خود به اين كشور زيبا، نياز به پرداخت هيچ مبلغي براي بيمه ماشين نداريد.

اميدواريم توانسته باشيم ابهامات شما را در زمينه جابجايي خودرو رفع كرده باشيم. شما مي توانيد از خدمات خودروبر پارس براي جابجايي خودرو به صورت برون شهري و درون شهري استفاده كنيد. خودرو بر بهترين مركزي است كه در ايران خودروي شما را از نقطه اي به نقطه ديگر جابجا مي كند.

پهناي باند ورودي و خروجي در دستگاه هاي NVR هايك ويژن چگونه است؟

پهناي باند يا بيت ريت ، يكي از مهمترين موارديه كه در سيستم هاي مدار بسته تحت شبكه و علي الخصوص در دستگاه NVR بايد بهش توجه بشه . در يك تعريف ساده ، پهناي باند ، عرض بانديه كه وظيفه ارسال يا دريافت تصاوير دوربين مداربسته  را در سيستم تحت شبكه بر عهده داره و واحد پهناي باند ، مگا بيت بر ثانيه – Mbps هست . دوربين هاي تحت شبكه هايك ويژن بر اساس كيفيت تصويرشون مي تونن پهناي باند هاي مختلفي داشته باشن از اين رو ، قبل از انتخاب دوربين و دستگاه NVR بايد به پهناي باند اونها توجه داشته باشيم.

 

پهناي باند ورودي و خروجي در دستگاه هاي NVR  هايك ويژن چگونه است؟

دستگاه NVR هايك ويژن مانند هر دستگاه تحت شبكه ي ديگري ، پهناي باند ورودي و خروجي مشخصي داره كه در برگه مشخصات فني اون درج شده ، اما بياين با هم ببينيم كه  پهناي باند ورودي و خروجي دستگاه NVR هايك ويژن چه حقيقتي رو بيان مي كنه . شهرنت

به مجموع پهناي باند تمامي دوربين هايي كه به دستگاه وصل مي شن ، اصطلاحا پهناي باند ورودي گفته ميشه . بطور مثال اگر پهناي باند يك NVR شانزده كاناله ، 100 مگابيت بر ثانيه باشه ، مي شه 16 دوربين تحت شبكه رو به شرطي بهش وصل كرد كه پهناي باند جمع 16 دوربين ، از 100 مگا بيت بر ثانيه بيشتر نباشه .
در صورتي كه پهناي باند ورودي NVR ،  رو رعايت نكنيم، تصوير دوربين ها دچار تاخير خواهند شد يا اينكه تصاوير دوربين هاي مختلف دچار قطعي و وصلي مكرر مي شن از اين رو توصيه ميشه كه پهناي باند دوربين ها به گونه اي تنظيم بشه ، كه مجموع پهناي باند دوربين ها از پهناي باند ورودي دستگاه NVR كمتر باشد .

بيشتر بخوانيد:          پكيج دوربين مداربسته

در سوي ديگر ، پهناي باند خروجي دستگاه NVR رو داريم كه نشان دهنده مجموع پهناي باند تمامي كلاينت هايي هست كه به دستگاه متصل ميشن و تصاوير رو از بستر شبكه مشاهده مي كنن . پهناي باند خروجي براي مشاهده تصاوير در شبكه داخلي و يا انتقال تصوير دوربين ها در بستر اينترنت مورد استفاده قرار مي گيره .

تكنولوژي ضد ريفلكس IR در دوربين دام هايك ويژن

۷۲ بازديد

تكنولوژي ضد ريفلكس IR در دوربين دام هايك ويژن

دوربين دام هايك ويژن با استفاده از تكنولوژي ضد ريفلكس (Anti-IR Reflection ) تعبيه شده بر روي آن
مي تواند در هر شرايط نوري و آب و هوايي، تصاوير با كيفيت و شفافي ارائه بدهد . معمولا دوربين هاي
دام IR در شب تصاوير با جزئيات مناسبي ارائه مي كنند. بيشتر دوربين هاي دام داراي حباب ( هوزينگ
شيشه اي ) هستند تا لنز دوربين را از گرد و غبار و رطوبت محافظت كرده و عمر دستگاه را افزايش دهد.
در طول شب كه IR دوربين روشن مي شود در دوربين هاي معمولي حلقه ي ضد نور تعبيه شده بر روي
هاوزينگ مانع از بازتاب بخشي از نور IR به لنز مي شود . با اينهمه در برخي مواقع بخشي از نور IR از بدنه
حباب دوربين بطور مستقيم به لنز دوربين وارد شده و در نتيجه كاربر تصوير تاريكي را مشاهده مي كند
تصور كنيد كه بر روي حباب گرد و غبار و رطوبت هم وجود داشته باشد ، در اينحالت با يك تصوير بسيار
بي كيفيت روبرو خواهيم شد.

اما هايك ويژن براي اين مشكل يك راه حل مناسب دارد. استفاده از راهكار ضد انعكاس IR مي تواند مانع
از ورود بازتاب نور ديد در شب به لنز دوربين و كاهش كيفيت تصوير دوربين در شب شود .
در اين فناوري
هايك ويژن از ال اي دي هاي EXIR استفاده مي كند به علاوه فضاي داخل حباب دوربين به گونه اي طراحي
شده است كه زاويه تابش نور IR تحت هيچ شرايطي به لنز دوربين بازتابيده نمي شود
همچنين دوربين
به گونه اي طراحي شده تا بتوان آن را در سه محور جداگانه تنظيم كرد كه به قابليت 3-AXIS معروف است .

هاوزينگ با طراحي خاص

حباب شيشه اي دوربين دام هايك ويژن داراي دو قسمت مجزا است، ناحيه تصوير برداري و ناحيه مخصوص
عبور نور IR . اين دو ناحيه توسط حلقه ضد نور از يكديگر جدا شده اند كه باعث مي شود تا هيچ بازتابي از
نور IR به لنز دوربين تابيده نشود .

تنظيم بصورت 3-AXIS جديد

نوع نصب دوربين مداربسته بايد به گونه اي باشد تا لنز دوربين بتواند به نحو مطلب توسط نور IR آن تغذيه شده و
تصاوير با كيفيتي را در نور كم تصوير برداري نمايد .
از اين رو دوربين هايك ويژن شامل لنز ، LED هاي IR
و بدنه دوربين را مي توان به كمك قابليت 3-AXIS به گونه اي نصب كرد كه همواره روبروي محل تصوير
برداري قرار داشته باشد .

مشتريان مي توانند با انتخاب محصولات هوشمند نظارت تصوير هايك ويژن ، نياز هاي نظارتي خود را به
بهترين نحو ممكن پوشش دهند.

 

براي افزايش امنيت شهري به كمك دوربين هاي مداربسته، نيازمند يك سيستم نظارت تصويري قوي هستيد كه بتواند با چالش هاي موجود و تهديدات امنيتي در مكان هايي كه پتاسيل بالايي در جرم و جنايت دارند به خوبي مقابله نمايد. اين سيستم بايد به طور كامل بتواند تمامي تحركات و رخداد هاي موجود در ساختمان هاي بلند، ميادين و خيابان هاي بزرگ و … را زير نظر داشته و حتي در روشنايي كم و شب نيز تصاويري با كيفيت مناسب ارائه دهد. دوربين هاي مداربسته Hikvision براي اين چالش ها كاملا آماده اند. محصولات هايك ويژن ويژه نصب در محل كار، ادارات و سازمان ها داراي ويژگي هاي جديد و قدرتمندي بوده كه تمامي نيازهاي كاربران را پوشش مي دهند:

دوربين هاي سري PanoVu

با توجه به ساختار اين دوربين ها و ارائه تصاويري وايد و 360 درجه پوشش دهي مناسبي دارند و مي توانند تصاويري با رنگ هاي واقعي و رزولوشن بالا ارائه دهند. از ساير ويژگي هاي اين دوربين ها مي توان به فيلتر آلارم هاي كاذب و ارتقا سيستم رديابي خودكار اشاره نمود كه منجر به كاهش هزينه هاي اضافي مي گردند. اين دوربين ها براي ارائه تصاوير از چندين سنسور مجزا بهره مي برند كه به راحتي مي توانند تمامي نقاط مورد نظر را پوشش دهند.

مزاياي دوربين پانوراما:

  • پوشش محدوده وسيع تر و نمايش جزئيات بيشتر تنها با يك دوربين
  • كاهش هزينه كار و سخت افزار
  • لذت بردن از تعمير و نگهداري آسان و سيستم عامل هاي به روز

علت تمايز دوربين هاي سري PanoVu هايك ويژن:

  • بهره گيري از لنزهاي وريفوكال و فوكوس اتوماتيك
  • توانايي حفاظت تمام و كمال از مكان مورد نظر توسط مدل هاي outdoor
  • بهره مندي از تكنولوژي EXIR
  • بهره مندي از فشرده سازي H.265 براي صرفه جويي در پهناي باند و فضاي ذخيره سازي.

دوربين هاي دام چند سنسوره

همانطور كه در تصوير زير مشاهده مي كنيد امكان تصويربرداري چند وجهي با استفاده از يك دوربين PanoVu، به جاي استفاده از چندين دوربين مدار بسته قديمي در تقاطعي در يك خيابان ميسر خواهد بود. دوربين هاي چند سنسوره سري 6D هايك ويژن، داراي يك طراحي همه جانبه با بهره مندي از 4 لنز داخلي هستند كه تصاويري 360 درجه اي را نمايش مي دهند. اين يك انتخاب مناسب براي تمامي كاربري هاي داخلي اعم از مراكز خريد، انبارها و … و همچنين كاربري هاي outdoor مانند تقاطع هاي خياباني، پارك ها و ميدان هاي عمومي است.

دوربين هاي اسپيددام سري DarkFighter

دوربين هاي مداربسته PTZ سريDarkFighter با بهره گيري از تكنولوژي هوش مصنوعي Deep Learning هايك ويژن داراي عملكرد بهتري براي ارائه تصاوير با  وضوح بالا در شرايط نور كم هستند. با استفاده از سخت افزار هاي جديد و الگوريتم هوشمند مبتني بر هوش مصنوعي Deep Learning، دوربين هاي  PTZ سري جديد DarkFighter هايك ويژن نه تنها ويژگي هاي جديد قدرتمندي را ارائه مي دهند، بلكه در كاهش و حذف آلارم هاي كاذب كمك بزرگي كرده و عملكرد رديابي خودكار را نيز بهبود مي بخشد.

مزايا:

  • دوربين هايDarkfighter با كيفيت 4K مي توانند تصاويري با وضوح بالاتر و جزئيات بهتر ارائه دهند.

 

  • بهره گيري از فشرده سازي H.265 + منجر به كاهش مصرف پهناي باند و صرفه جويي در فضاي ذخيره سازي مي گردد.

 

  • بهره مندي از سيستم پردازش تصوير VCA پيشرفته كه باعث افزايش دقت و حذف آلارم هاي كاذب با استفاده از تكنولوژي هوش مصنوعي Deep Learning مي گردد

 

  • استفاده از سيستم رديابي خودكار نسخه 2.0 بر اساس تشخيص انسان و خودرو

 

  • دوربين هاي سري DarkFighter داراي عملكرد هوشمندي هستند و  مي توانند بين سوژه هاي انساني و غير انساني تمايز قائل شوند و اهداف مهم را رديابي كنند.

دوربين هاي مداربسته سري ProIP

اين دوربين هاي تحت شبكه انقلابي بزرگ در صنعت دوربين مدار بسته محسوب مي گردند كه براي اولين بار به طور همزمان از دو تكنولوژي پيشرفته تصويربرداري در نور كم و ارائه تصاوير با كيفيت بالا در نور شديد استفاده مي كنند. تكنولوژي پيشرفته H.265 نيز منجر به صرفه جويي در مصرف پهناي باند و فضاي ذخيره سازي مي گردد.

1. كدك هاي H.265 / H.265+

H.265 آخرين تكنولوژي كدك هاي فشرده سازي در صنعت نظارت تصويري است كه كارايي آن دو برابر H.264 است. شركت Hikvision با تركيب H.265 با الگوريتم هوشمند و جديدتري با نام H.265+ توانسته باعث افزايش بهره وري در انتقال تصاوير در يك سيستم مداربسته گردد.

2. بهره گيري همزمان از تكنولوژي DarkFighter & LightFighter

دوربين هاي جديد سري ProIP، كه تركيبي از تكنولوژي Darkfighter و Lightfighter را دارند، مي توانند تصاويري با وضوح بالا چه در شرايط نور كم و چه در نور پس زمينه قوي فراهم كنند. به لطف تكنولوژي DarkFighter، حداقل نور مورد نياز براي تشكيل تصاوير رنگي 0/002 لوكس است. در حالي كه در وضعيت نور پس زمينه شديد، تكنولوژي LightFighter با استفاده از قابليت 140dB WDR مي تواند تصاويري يكدست و واضح را ارئه دهد.

4. پوشش ضد رفلكس نور IR

دوربين هاي مجهز به مادون قرمز اغلب از پوشش حبابي براي محافظت از لنز استفاده نمي كنند. اين به اين دليل است كه وقتي گرد و غبار و آب به سطح پوشش لنز مي رسد، نور IR باعث تار شدن تصاوير مي گردد. نسل جديد دوربين هاي هايك ويژن داراي پوشش حبابي محافظ براي جلوگيري از اين مشكل هستند.

5. بدون نياز به دانلود پلاگين هاي وب براي پخش زنده

  • پشتيباني از كدگذاري H.265
  • دسترسي حداكثر 8 مگابايتي IPC براي مشاهده زنده يا بازپخش
  • امكان به روزرساني آسان و در دسترس

6. برخورداري از استاندارد حفاظتي و مقاومتي NEMA 4X

NEMA 4X استاندارد انجمن توليد كنندگان محصولات الكتريكي است. بر اساس اين استاندارد محصولات الكترونيكي طوري طراحي مي شوند كه در برابر خوردگي و زنگ زدن در محيط هايي كه در معرض باران هاي سنگين و برف، در سواحل اقيانوس ها يا درياچه ها، مناطقي با گازهاي حاوي مواد شيميايي و يا گازهاي فيزيكي ، وهستند، مقاوم خواهند بود.

لوازم خانگي بوش

۶۳ بازديد

لوازم خانگي بوش

در اينجا ما به معرفي لوازم خانگي بوش، نمايندگي بوش و گارانتي اصلي بوش در ايران خواهيم پرداخت، در اينجا نمايندگي فروش و خدمات پس از فروش بوش و گارانتي اصلي بوش در ايران آشنا خواهيم شد، تا اگر قصد خريد لوازم خانگي بوش را براي منزل خود داريد بتوانيد انتخاب بهتري داشته باشيد.

c4_jv1e.jpg

يكي از مشكلاتي كه امروزه تمامي ما در زمان خريد لوازم خانگي بوش و يا هر برند ديگري با آن روبه رو هستيم نداشتن اطلاعات كافي در مورد گارانتي و نمايندگي فروش و خدمات پس از فروش است تا با مراجعه به نمايندگي اصلي بتوانيم با اطمينان و خيالي راحت بتوانيم خريد خود را انجام دهيم، احتمالا شما هم حتما با اين مسئله روبه رو شده ايد كه به هر فروشگاهي كه مراجعه مي كنيد خود را نمايندگي بوش معرفي مي كند و هر كدام يك گارانتي را به عنوان گارانتي اصلي بوش در ايران به ما معرفي مي كند و انقدر شما را سر درگم مي كنند كه در آخر هم شما متوجه نمي شويد كه نمايندگي بوش چه كسي است و كدام گارانتي اصلي بوش در ايران مي باشد در اينجا ما 3 مقاله را در اين رابطه به شما معرفي مي كنيم كه حتما مي تواند شما را از سردرگمي در بياورد تا با اطلاعات كافي بتوانيد بهترين تصميم را بگيريد.

 

گارانتي اصلي بوش در ايران

مطمئنا بعد از انتخاب برند و مدل مهم ترين مسئله داشتن يك كارت گارانتي معتبر است كه بتواند خدمات پس از فروش خوبي را به ما ارائه كند تا خيال ما از بابت تامين قطعات و تعمير كار متخصص آسوده باشد تا در مواقع لازم بتوانيم از آن استفاده كنيم، اما متاسفانه به قدري گارانتي هاي غير رسمي در ايران زياد است كه بسياري از مواقع ما را دچار اشتباه مي كند و در نهايت ما ضمانت نامه غير رسمي را تهيه مي كنيم و زماني كه به خدمات پس از فروش احتياج داريم كسي نيست كه خدمات و حتي جواب درستي به ما بدهد و همه چيز خارج از گارانتي محسوب مي شود و حتي در نهايت ما با پرداخت هزينه نيز نمي توانيم خدمات درستي دريافت كنيم به همين دليل بسياري از ما دل خوشي از گارانتي نداريم، به همين دليل ما در اينجا يكي از بهترين مقالاتي را كه به طور كامل گارانتي هاي مختلف لوازم خانگي بوش را مورد بررسي قرار داده است را به شما معرفي مي كنيم كه در اين مقاله دو تا از بزرگترين گارانتي هاي بوش مورد بررسي قرار داده شده است كه شامل گارانتي بوش سرويس و گارانتي سيهاوي مي شود، شما بعد از خواندن اين مقاله با گارانتي بوش سرويس و چهار شركت زير مجموعه آن كاسپين، مهستان، كارا گستر و سناپويان به خوبي آشنا خواهيد شد و گارانتي سيهاوي را نيز بخوبي مي شناسيد. بهترين چيزي كه در اين مقاله قرار دارد اين است كه گارانتي اصلي بوش با ذكر دليل و سنديت شركت بوش آلمان معرفي مي شود تا شما بتوانيد با خيالي راحت و ديدي باز گارانتي خود را انتخاب كنيد. شما مي توانيد براي خواندن اين مقاله بر روي «گارانتي اصلي بوش در ايران» كليك كنيد.

 

نمايندگي بوش

يك ديگر از مشكلاتي كه در زمان خريد لوازم خانگي بوش و ديگر برندها وجود دارد اين است كه نمي دانيم نمايندگي فروش بوش در شهر ما چه كسي و كجاست تا بتوانيم با مراجعه به نزديك‌ ترين نمايندگي لوازم خانگي بوش با خيالي آسوده محصول خود را خريد داري كنيم، احتمالاً اگر در حال حاضر در حال خواندن اين نوشته هستيد به دنبال نمايندگي فروش و يا خدمات پس از فروش بوش در ايران هستيد ما در انتهاي اين مطلب لينك مربوط به مقاله نمايندگي بوش قرار داده شده است كه تمام اطلاعات لازم مربوط به تلفن و آدرس تمام فروشگاه هاي بوش در سرتاسر كشور مربوط به شركت بوش سرويس (كاسپين، كارا گستر، مهستان، سناپويان) و شركت سيهاوي قرار دارد اما به شما پيشنهاد مي كنيم بعد از واردن شدن به صفحه نمايندگي بوش قبل از اينكه بخواهيد آدرس و تلفن نمايندگي فروش و يا خدمات پس از فروش شهر خود را پيدا كنيد حتماً اين مقاله را با دقت مطالعه نماييد براي رفتن به اين صفحه مي توانيد بر روي لينك «نمايندگي بوش» كليك كنيد.

در انتها به شما پيشنهاد مي كنيم اگر قصد خريد لوازم خانگي بوش را داريد به شما پيشنهاد مي كنيم مقاله لوازم خانگي بوش را نيز حتماً بخوانيد تا با اين برند آلماني بيشتر آشنا شويد بهترين مقاله اي كه در اين زمينه مي توانيم به شما معرفي مي كنيم، در ابتداي اين مقاله نگاهي كوتاه شده بر تاريخچه لوازم خانگي بوش كه خواندن آن براي شما خالي از لطف نخواهد بود در ادامه نيز به مهم ترين دلايل محبوبيت اين برند اشاره شده كه چگونه اين برند لوازم خانگي بوش توانسته به يك از بزرگترين و محبوب ترين برندها در اين زمينه تبديل شود، بعد از آن در مورد لوازم خانگي بوش در كدام كشور توليد مي شود و چه تفاوتي در كيفيت و طول آنها است مورد بحث قرار گرفته شده است و تمام محصولات اين شركت به صورت كامل توضيح داده شده است، براي خواندن اين مقاله مي توانيد بر روي «لوازم خانگي بوش» كليك كنيد. اميدواريم بعد از خواندن 3 مقاله مربوط به لوازم خانگي بوش كه در اينجا به شما معرفي كرديم به جواب سولات خود در اين رابطه دست پيدا كرده باشيد.

منبع: ترنجي