وبسايت B2B خريد و فروش عمده علي بابا

۱۳۱ بازديد

گرچه روند استفاده از سايت هاي Business to Business چيز جديدي نيست اما با پيشرفت فناوري در واقع نحوه عملكرد آنها را تغيير داده است. ويژگي هاي تجاري و تجاري ديجيتالي اضافي ، مكاني براي دستيابي به ارتباط با خريداران يا فروشندگان هدفمند ، جاي خود را از روش هاي سنتي دسترسي مستقيم گرفته است. در اينجا برخي از بهترين و سريعترين پلتفرم هاي جهاني B2B جهاني هستند كه به هزاران مشاغل و شركت هاي كوچك در جهان كمك مي كنند تا رشد كنند و به بتوانند مشتريان جديدي كسب كنند. مشتريان محلي و بين المللي از سراسر جهان!

پيشرفت فناوري ديجيتال افق بخش تجاري و مالي را در سراسر جهان تغيير داده است. مصرف كننده ديگر با روش هاي سنتي خريد نمي كند و شركت ها ديگر از همان راه هاي سابق مشتري پيدا نمي كنند. در اين دنياي جديد روز به روز رقابت بيشتر شده و عرضه و تقاضاي بيشتري نيز خلق مي كند. نياز بازار هاي جديد باعث ايجاد فناوري هاي جديد و تجارت آنلاين شده است. هرجا مشتري وجود داشته باشد كه بخواهد بخرد ، شركتي نيز وجود خواهد داشت كه پيشنهاد فروش دهد. اما در مورد صنعت Business to Business نوع ديگري از روابط وجود دارد كه بين مشتري و مصرف كننده نهايي وجود ندارد بلكه بين دو نهاد تجاري است.

 

وبسايت B2B خريد و فروش عمده علي بابا

 

گروه تجاري علي بابا Alibaba Group يك كنسرسيوم خصوصي چيني مستقر در Hangzhou است كه به تجارت الكترونيكي در اينترنت اعم از پورتال هاي تجاري به تجارت و عمده فروشي ، خرده فروشي و فروش مصرف كننده اختصاص دارد. اين سرويس همچنين خدمات پرداخت آنلاين ، موتور جستجوي مقايسه قيمت و سرويس هاي ذخيره داده ابري را ارائه مي دهد. در سال 2012 ، دو پرتال Alibaba با هم به فروش 1.1 تريليون يوان (170 000 ميليون دلار) رسيدند ، كه اين بيشتر از رقباي خود eBay و Amazon.com است.

 

اين شركت عمدتا در جمهوري خلق چين فعاليت مي كند ، و در مارس 2013 مجله اكونوميست تخمين زد كه اين كنسرسيوم بين 55 تا 120 ميليارد دلار ارزش دارد. در طي سال 2013 ، تقريباً 7.5 ميليارد دلار درآمد كسب كرده و تقريباً 22،000 كارمند در مارس 2014 داشت.

0l32_z3.jpg

 

Alibaba در حال حاضر در بورس اوراق بهادار هنگ كنگ ثبت شده است ، به راحتي يكي از قديمي ترين و بزرگترين پلت فرم آنلاين B2B در جهان است كه به بيش از 35 ميليون كاربر و خريداران و فروشندگان عمده در سراسر جهان خدمت مي كند. اين شركت با توجه به خلاصه شركت هاي موجود در وب سايت خود ، داراي ده شركت مرتبط است كه عبارتند از Alibaba International ، Alibaba چين ، Taobao ، Tmall ، Juhuasuan ، AliExpress ، Alimama ، Aliyun ، Alipay ، China Smart Logistics.

 

علي بابا در همه انواع چيز سهيم است ، اما اين شركت عمدتا از طريق سه سايت فعاليت مي كند: Taobao ، بزرگترين سايت خريد چين؛ Tmall: شبيه Taobao است ، اما محصولات ارائه شده از بالاترين كيفيت برخوردار هستند. و Alibaba.com ، كه صادركنندگان چيني را با شركتهايي در ساير نقاط جهان ارتباط مي دهد.

 

استفاده از ابزار هاي خريد و فروش عمده در ايران

 

با بالا رفتن فرهنگ استفاده از اينترنت و ابزار هاي خريد و فروش عمده آنلاين در ايران و گسترش استفاده از تلفن هاي هوشمند،  بخش كشاورزي و توليدكنندگان اين حوزه نيز به استفاده از اينترنت براي رفع نياز هاي خود روي آورده اند تا با استفاده از ابزارهاي هوشمند با خريداران و صادركنندگان اين حوزه ارتباط برقرار كنند و بتوانند محصولات خود را با قيمت مناسب و به صورت عمده به فروش برسانند.

بازار خريد و فروش عمده برنج  و ديگر محصولات كشاورزي در ايران نيز با هدف دسترسي مستقيم به توليد كنندگان محصولات كشاورزي و معرفي بهترين توليدكنندگان محصولات ايراني شروع به كار كرده است. خريداران و صادركنندگان محترم محصولات كشاورزي با استفاده از خدمات اين بازار بزرگ مي توانند با بهترين توليد كنندگان محصولات كشاورزي ايران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار كنند.

صفر تا صد كاشت و فرآوري زعفران

۱۳۱ بازديد

 

فروش پياز زعفران درجه يك جهت كشت زميني و گلخانه اي
صفر تا صد كاشت و فرآوري زعفران
فرآوري، بسته بندي و صادرات زعفران
فرآوري، بسته بندي و صادرات پسته
شركت صادراتي ماهان گستر مه ولات

شركت صادراتي ماهان گستر مه ولات به شماره ثبت 337 تنها شركت در منطقه مي باشد كه علاوه بر توليد، اقدام به سورت و درجه بندي پياز زعفران در اوزان مختلف با دستگاه سورتينگ نموده است اين شركت با توجه به اينكه در مركز توليد زعفران و پسته جهان واقع شده است علاوه بر فرآوري زعفران و پسته در فصل برداشت به صورت مكانيزه ، در زمينه بسته بندي و صادرات اين دو محصول همراه با ارائه آناليز آزمايشگاه و گواهينامه هاي بين المللي مورد قبول اتحاديه اروپا فعاليت مي نمايد.
آدرس كارخانه :
استان خراسان رضوي ، شهرستان مه ولات ، شهرك صنعتي، شركت صادراتي ماهان گستر مه ولات
وبسايت :
https://www.mahangostar.com
https://www.piyaze-zaferan.com

معرفي كتاب لامايونايتد

۱۴۰ بازديد

معرفي كتاب لامايونايتد

اثر اسكات آلن

سلام! من اسكات آلن و نويسنده‌ي كتاب لاما يونايتد هستم. وقتي جوان‌تر بودم مي‌خواستم يك فوتباليست شوم، بعدها دوست داشتم در مسابقات بوكس شركت كنم، بعدترها دلم مي‌خواست دلقك شوم و بعدترترها هم مي‌خواستم كارتونيست باشم و يك‌زماني هم كشته‌مرده‌ي راننده تاكسي شدن بودم! بزرگ‌تر كه شدم، در ?? سالگي شروع كردم به نوشتن درباره‌ي فوتبال و با يك برنامه‌ي راديويي هم همكاري كردم. سه مقاله هم براي يك روزنامه‌ي غيررسمي يك مدرسه نوشتم كه حسابي به دردسر افتادم.

عاشق غذاهاي تايلندي هستم و كيك‌هاي مادرم؛ البته نه باهم!دو تا كتاب موردعلاقه دارم. راهنماي كهكشان براي هيچ‌هايكرها و جزيره‌ي گنج! كتاب رهنماي كهكشان براي هيچ‌هايكرها خيلي خيلي بانمك و احمقانه است و جزيره‌ي گنج هم داستان دزدهاي دريايي است! از اين بهتري ديگر چه مي‌خواهيد؟! يادم رفت بگويم عاشق چوب‌شور هم هستم! شايد از چوب‌شور خوردن زيادي است كه اين‌قدر بانمك شده‌ام!

اگر يازده‌تا لاما از روي حواس‌پرتي خاكستر خفن‌ترين بازيكن فوتبال دنيا را بخورند چه مي‌شود؟ معلوم است ديگر! اين يازده لاما تبديل مي‌شوند به يك تيم فوتبال كه هيچ تيمي حريفش نيست! تيم فوتبال لاما يونايتد با تلاش‌هاي مربي يازده‌ساله‌شان، تيم و دوست عجيب‌وغريبش، كايرو و برنده‌ي اسكاتلندي جام جهاني، مك كلاود، مي‌روند براي يك مسابقه‌ي مهم و محشر؛ اما كي دلش مي‌خواهد به يك مشت لاماي خنگ ببازد؟ هيشكي! تيم‌هاي رقيب دست به هر كاري مي‌زنند تا اما يونايتد را از ميدان به دركنند. پاي كاپ طلا كه وسط باشد فوتبال هم براي خودش پر است از اين‌جور بدجنسي‌ها.

اين كتاب بسيار بامزه و خنده‌دار است. حتي اگر فوتبالي هم نباشيد عاشقش مي‌شويد. بعضي جاها هست كه حتي ممكن است بلند قهقهه بزنيد! فقط تصور كنيد قيافه تيم‌هاي حريف وقتي مي‌بينند بايد با يازده‌تا لاماي چهارپا توي يك زمين فوتبال بازي كنند جوري است! تصويرگري‌هاي كتاب هم حرف ندارند. اين كتاب براي پسرهايي كه خيال مي‌كنند از كتاب خواندن خوششان نمي‌آيد و دخترهايي كه خيال مي‌كنند از فوتبال خوششان نمي‌آيد و هركسي كه فكر مي‌كند لاماها بامزه‌اند، ضروري است!

حتي اگر از فوتبال چيز زيادي ندانيد و برخي قسمت‌ها را درجا متوجه نشويد بازهم مطالعه‌ي اين كتاب حوصله‌تان را سرهايش مي‌آورد. بچه‌هاي ? تا ? سال حسابي با اين كتاب كيف مي‌كنند و بايد گفت كه از كتاب‌هايي مثل خاطرات يك بچه‌ي چلمن و مجموعه كتاب‌هاي تايم گيتس تأثير تربيتي بهتري روي بچه‌ها دارد.

مجموعه كتاب‌هاي لامايونايتد با ترجمه‌ي محمدحسين واقف از انتشارات هوپا منتشرشده است.

https://www.cavack.com/Item/26770

ترسيم شيرآب با نرم افزار كتيا

۱۳۸ بازديد

به نام خداي بخشنده و مهربان دوستان عزيز و محترم با عرض سلام خدمت شما ترسيم شيرآب با نرم افزار كتيا اميدوارم فيلم هاي آموزشي كه تا كنون منتشر كرده ايم مورد توجه شما دوستان گرامي قرار گرفته باشد. در اين ويديو قصد داريم در نرم افزار كتيا شروع به طراحي و ترسيم يك شيرآب در محيط هاي Generative shape design و Sketcher كنيم. خلاصه اي از مراحل ترسيم را در زير براي شما دوستان گرامي شرح مي دهم. در ادامه مطالب شما دوستان عزيز مي توانيد فيلم آموزشي طراحي و ترسيم شيرآب را دانلود نماييد. براي ترسيم لاستيك ماشين بايد وارد محيط Generative shape design از نرم افزار كتيا مي شويم. بعد وارد محيط دو بعدي شده و ترسيمات دو بعدي لازم را ترسيم مي كنيم و ادامه ترسيم را در محيط Generative shape design انجام خواهيم داد. ادامه مراحل رسم را نيز در محيط هاي دو بعدي و سه بعدي انجام مي دهيم. نتايج دوره: 1- آشنايي با محيط هاي Generative shape design و Sketcher از نرم افزار كتيا. 2- آشنايي با نوار ابزارهايي همچون: Profile Constraint Operation Workbenches و... 3- آشنايي با دستوراتي همانند: Quick trim Line Profile Sweep Cylinder sphere Edge fillet volume extrude Circular pattern و... 4- توانايي طراحي و ترسيم شيرآب . 5- انجام يك مثال كاربردي از نرم افزار كتيا در محيط هاي Generative shape design و Sketcher . اميدوارم ويديويي آموزشي براي شما دوستان عزيز مفيد واقع شده باشد و استفاده لازم را ببريد. در صورتي كه مثال خاصي مورد نظر شما دوستان گرامي مي باشد با ما در ميان گذاريد. در صورت خواستن فايل كتيا با ما در ارتباط باشيد.


براي توضيحات بيشتر بر روي عنوان زير كليك كنيد
ترسيم شيرآب با نرم افزار كتيا

پاورپوينت ماهيت بازار ارز و ارزشگذاري ارز

۱۴۱ بازديد

دانلود پاورپوينت با موضوع ماهيت بازار ارز و ارزشگذاري ارز، در قالب ppt و در 34 اسلايد، قابل ويرايش، شامل اهميت نرخ ارز، ارزشگذاري ارز، قانون قيمت واحد، تئوري قدرت خريد يكسان، كاستيهاي تئوري قدرت خريد يكسان، عواملي كه در بلند مدت بر نرخ ارز اثر مي‌‌گذارند، سطح نسبي قيمتها، تعرفه و حقوق گمركي، اولويت دادن كالاهاي داخلي نسبت به كالاهاي خارجي


براي توضيحات بيشتر بر روي عنوان زير كليك كنيد
پاورپوينت ماهيت بازار ارز و ارزشگذاري ارز

فروشگاه اينترنتي و كسب و كار آنلاين از ابتدا تا به امروز

اگر قصد راه اندازي فروشگاه اينترنتي و كسب و كار آنلاين را داريد شايد تاريخچه خريد آنلاين و فروشگاه هاي آنلاين براي شما جالب باشد و از تجربيات آنها كمك بگيريد.

jjb4_t4.jpg

انتشار در javanonline.ir

خريد آنلاين نوعي تجارت الكترونيك مي باشد كه به مصرف كنندگان اين امكان را مي دهد تا با استفاده از يك مرورگر از طريق موبايل و يا كامپيوتر خود بتوانند كالا يا خدمات موردنياز خود را پيدا كرده و به طور مستقيم از طريق اينترنت از يك فروشگاه اينترنتي كالا و يا خدمات مورد نظر خود را خريداري كنند. در اينجا مشتري مي‌ تواند تنها با يك سرچ ساده كالاي مورد نظر خود را با قيمت بسيار مناسب تر در سايت‌هاي گوناگون پيدا كند رقابتي بسيار تنگاتنگ كه به لطف اينترنت به وجود مي‌آيد، چراكه در اينجا مشتري مي‌تواند تنها با يك سرچ تعداد زيادي فروشگاه آنلاين را پيدا كند كه محصول و يا خدمات مورد نياز او را ارائه مي‌كنند و به اين صورت خريدار مي‌تواند با صرف كمترين زمان كالاي خود را پيدا كرده قيمت و برندهاي مختلف را با يكديگر مقايسه كند تا در نهايت بتواند بدون محدوديت مكاني و زماني فروشگاه اينترنتي را انتخاب كند كه مي‌تواند بهترين خدمات و قيمت را در اختيار او قرار دهد.

يك فروشگاه اينترنتي مي‌تواند اين امكان را براي مشتريان خود فراهم كند تا خريدار بتوانيد محصول و خدمات مورد نظر خود را به راحتي بررسي كند يك فروشگاه اينترنتي براي اين كار از تصاوير، فيلم جدول مشخصات فني و توضيحات مربوط به محصول استفاده مي كند و حتي خريداران مي‌توانند نظرات خود را در مورد محصول و يا خدمت مورد نظر درج كنند تا مشتريان ديگر بتوانند از آن استفاده كنند علاوه بر تمام اين موارد مشتري مي‌تواند كالاهاي مورد نظر خود را در كنار يكديگر قرار داده و آنها را با يكديگر مقايسه كند تا در نهايت مشتري بتواند انتخاب بهتري داشته باشد اين موارد تنها قسمت كوچكي از مزاياي خريد اينترنتي بشمار مي‌آيد.

يك فروشگاه اينترنتي مي‌تواند خريدار را قادر كند تا با استفاده از فيلترهايي كه در اختيار او قرار مي دهد به راحتي بتواند با استفاده از ويژگي‌هاي مورد نظر خود مدل، مارك يا موارد خاص ديگر به او براي پيدا كردن محصول مورد نظر خود كمك كند در آخر نيز مشتريان آنلاين مي‌توانند براي تكميل معامله و پرداخت مبلغ كالا و يا خدمت مورد نظر خود از درگاه بانكي استفاده كنند و يا حتي مي‌توانند مبلغ آن را بعد از دريافت محصول با اطمينان بيشتر درب منزل پرداخت كنند چراكه امروزه بسياري از سايت‌ها براي راحت كردن فرايند خريد و اطمينان بيشتر مشتري براي ارسال كالاهاي فيزيكي مانند كتاب، لباس يا لوازم خانگي و هر آنچه كه مي‌تواند به ذهن شما برسد از سرويس‌هاي مختلفي مانند ارسال رايگان، پرداخت درب منزل و حتي بازگشت كالا تا يك هفته را براي رقابت با يكديگر و جلب رضايت بيشتر مشتري ارائه مي‌كنند، اما زمان خريد محصولات ديجيتالي مانند فايل‌هاي صوتي، تصويري و يا نرم افزار از يك فروشگاه اينترنتي معمولاً فايل خريداري شده از طريق اينترنت براي مشتري ارسال مي‌شود. اگر در اينجا بخواهيم بزرگترين فروشگاه هاي اينترنتي در ايران و جهان نام ببريم مي‌توانيم از Alibaba، Amazon، Ebay، Digikala و يا از 20Bekhar نام ببريم كه يك فروشگاه تخصصي در زمينه فروش لوازم خانگي مي باشد.

اما اين دسته از سايت‌ها كه محصول و يا خدمات مختلفي را به مشتريان خود ارائه مي‌كنند با واژهاي مختلفي شناخته مي‌شوند كه مي‌توانيم به خرده فروشي الكترونيكي، فروشگاه اينترنتي، فروشگاه الكترونيكي، فروشگاه آنلاين و يا فروشگاه مجازي اشاره كنيم. اين فروشگاه ها به دليل اينكه امروزه موبايل هاي هوشمند در دست همه مي‌باشند و بيشترين استفاده را در طول روز براي افراد دارد و بيشتر وقت خود را با گوشي موبايل در اينترنت مي‌گذرانند وب سايت‌هاي خود را به‌ گونه‌اي طراحي كرده اند كه مشتريان به راحتي بتوانند محصولات و خدمات آنها را با در تلفن هاي هوشمند خود به راحتي بررسي كنند و حتي بسياري از اين فروشگاه ها داراي اپليكيشن هايي مي‌باشند كه بر روي تلفن همراه و تبلت نصب مي‌شود تا مشتريان بتوانند راحت تر از آنها استفاده كنند و هميشه كنار شما باشند.

تاريخچه خريد آنلاين از كجا شروع شد

اگر در اينجا بخواهيم ‌به اولين شركتي اشاره كنيم كه بستر تجارت آنلاين را فراهم كرد مي‌توانيم به IBM (OLTP)  اشاره كنيم كه در دهه 1960 پردازش معاملات آنلاين را گسترش داد و توانست امكان پردازش معاملات مالي را در لحظه فراهم كند، بعد از ايجاد اين بستر توسط IBM براي اولين بار توسط يك شركت هواپيمايي در آمريكا با نام Semi-Automatic Business Research Environment (SABER)  مورد استفاده قرار گرفت اين شركت از اين بستر براي رزرواسيون بليط هواپيما به صورت انلاين استفاده مي كرد، به اين صورت كه كامپيوترهاي واقع در آژانس هاي مسافرتي به يكServer  در IBM متصل مي شدند كه مي توانستند به يك Database همزمان دسترسي داشته باشند تا همه آژانس هاي مسافرتي بتوانند به طور همزمان به اطلاعات دسترسي داشته باشند و كار رزرو كردن بليط مسافران خود را انجام دهند.

فروشگاه اينترنتي در ابتدا فقط به عنوان يك ابزاري تبليغاتي و يك ويترين براي شركت ها عمل مي كرد كه شركت هاي بزرگ از آن براي معرفي محصولات خود استفاده مي كردند تا بتوانند اطلاعات كامل مربوط به محصول خود را معرفي و ارائه كنند اما با همه گير شدن بيشتر اينترنت و راه پيدا كردن كامپيوترها به خانه ها به سرعت مديران شركت هاي تجاري و توليد كنندگان دريافتند كه مي‌توانند از اين ابزار ساده براي فروش محصولات و خدمات خود استفاده كنند و محصولات خود را به تمام دنيا معرقي و به فروش برسانند بدون آنكه محدوديت فيزيكي و زماني داشته باشند، چراكه تجربه يك خريد آنلاين مي‌تواند مزاياي بسياري هم براي فروشنده و هم خريدار ايجاد كند از طرفي فروشنده هيچ محدوديتي در زمان، مكان و تنوع اجناس خود ندارد و مي‌تواند هزينه هاي آن را تا حد چشم گيري كاهش دهد و اين يعني قيمت تمام شده كمتر و قدرت بيشتر براي رقابت؛ از طرف ديگر خريدار نيز بدون محدوديت زماني و مكاني مي‌تواند در كوتاه ترين زمان محصول خود را پيدا كرده و آن را با هزينه اي بسيار كمتر تهيه كند همين چند عامل باعث شد فروشگاه اينترنتي و تجارت آنلاين با سرعتي باورنكردني رشد كنند تا جايي كه امروزه محصول و يا خدماتي نيست كه در اينترنت نتوانيد آن را يافت كنيد.

رشد فروشگاه هاي آنلاين از كجا شروع شد

اولين سرور و مرورگر وب جهاني توسط  Tim Berners-Leeدر سال 1989 براي استفاده تجاري شروع به طراحي كرد و در سال 1991 شروع به كار كرد و پس از آن در سال 1994 بانكداري آنلاين كار خود را آغاز كرد و سپس اولين فروشگاه اينترنتي پيتزا توسطPizza Hut  در سال 1994 افتتاح شد و در حقيقت اولين فروش اينترنتي انجام شد. بلافاصله پس از آن Amazon.com سايت فعاليت خود را در سال 1995 آغاز كرد و پشت آن eBay نيز در سال 1995 پا به دنياي تجارت الكترونيك گذاشتند و از اينجا به بعد بود كه فروشگاه هاي اينترنتي با سرعت باور نكردني يكي پس از ديگري پا به دنياي تجارت آنلاين گذاشتند تا جايي كه امروزه شركت هاي كوچك و حتي خرده فروشان نيز سعي كردند از اين بازار عقب نمانند تا بتوانند با راه اندازي فروشگاه اينترنتي محصول و خدمات خود را ارائه كنند و سهم خود را از اين بازار پيدا كنند اما به شما پيشنهاد مي كنيم آن را دست كم نگيريد و قبل از راه اندازي يك كسب و كار اينترنتي و فروشگاه اينترنتي خود با مشكلات و سختي هاي آن آشنا شويد چون اگر آشنايي درستي با آن نداشته باشد و نتوانيد در آن رقابت كنيد مي‌تواند به سرعت تمام سرمايه و كسب و كار شمارا در خود هضم كند و چيزي از آن باقي نگذارد.

رفتار خريدار يا مشتري در يك فروشگاه اينترنتي

هنگامي كه شخصي تصميم به خريد آنلاين مي گيرد به احتمال زياد از طريق تلفن همراه، رايانه، تبلت و يا ساير دستگاه هاي ديجيتال براي متصل شدن به اينترنت و جمع آوري اطلاعات استفاده  مي كند؛ اما محيط ديجيتال مي‌تواند تأثير منفي بر ذهن مشتري بگذارد چراكه توجه داشته باشد مشتري در زمان خريد آنلاين نمي ‌تواند شما و كسب و كارتان را ببيند و به همين دليل خطر بيشتري را نسبت به افرادي حس مي كند كه در يك فروشگاه فيزيكي خريد مي‌كنند، سه عامل اصلي وجود دارد كه ممكن است در تصميم گيري افراد در زمان خريد از يك فروشگاه آنلاين تأثير بگذارد اول اينكه مطمئنا مشتري دوست دارد در زمان خريد يك كالاي فيزيكي بتواند آن را از نزديك ببيند و آن را لمس كند و عدم وجود اين موضوع در يك فروشگاه آنلاين باعث مي‌شود مشتري به كيفيت و اصل بودن كلاً ترديد پيدا كند كه محصول واقعي كه قرار است به درست او برسد چقدر با تصاوير و توضيحات داده شده مطابقت مي كند، دوم اينكه مشتري ممكن است بابت اصل بودن كالا و خدمات پس از فروش و حتي گارانتي به شك بيفتد و از اين موضوع ترس داشته باشد كه اگر مشكلي وجود داشته باشد چطور مي‌تواند اين موضوع را پيگيري كند و بايد سراغ چه كسي برود، اما سومين عامل كه مي‌تواند تأثير منفي بر ذهن مشتري بگذارد پرداخت هزينه در مقابل محصول است كه ممكن است با استفاده از درگاه اينترنتي حساب بانكي خود را به خطر بيندازد و يا شايد هيچ گاه كالاي خود را دريافت نكند و پول خود را از دست بدهد اين عواملي هستند كه مي‌تواند در رفتار خريدار فروشگاه اينترنتي تاثير گذاشته و ترجيح دهد كالاي مورد نظر را از يك فروشگاه فيزيكي با قيمت بالاتر تهيه كند.

از همين رو صاحبان فروشگاه هاي آنلاين بر جنبه اعتماد مشتري تأكيد بسيار زيادي دارند و سعي مي‌كنند با روش هاي مختلف اعتماد بيشتر مشتري را به دست آورند به همين خاطر نيز بسياري از فروشگاه هاي اينترنتي براي اينكه بتوانند اعتماد مشتري خود را به دست آورند و احساس امنيت بيشتري به مشتريان خود بدهند از سرويس هايي مانند ارسال ريگان، تسويه درب منزل، بازگشت كالا و سرويس هاي ديگري به مشتريان خود ارائه مي‌كنند تا خريدار بتواند با اطمينان خاطر خريد خود را انجام دهد.

تجارت الكترونيك به سرعتي درحال توسعه در تمام دنيا مي باشد كه در كه در سال هاي خيلي نزديك شاهد اين خواهيم بود كه فروشگاه هاي فيزيكي بيشتر تبديل به ويترين و نمايشگاه هايي براي توليد كنندگان و نمايندگي ها مي شوند تا در آنجا بتوانند فقط محصولات خود را در ديد مشتري قرار دهند.

منبع: ويكي پديا

فروشگاه اينترنتي و كسب و كار آنلاين از ابتدا تا به امروز

اگر قصد راه اندازي فروشگاه اينترنتي و كسب و كار آنلاين را داريد شايد تاريخچه خريد آنلاين و فروشگاه هاي آنلاين براي شما جالب باشد و از تجربيات آنها كمك بگيريد.

jjb4_t4.jpg

انتشار در javanonline.ir

خريد آنلاين نوعي تجارت الكترونيك مي باشد كه به مصرف كنندگان اين امكان را مي دهد تا با استفاده از يك مرورگر از طريق موبايل و يا كامپيوتر خود بتوانند كالا يا خدمات موردنياز خود را پيدا كرده و به طور مستقيم از طريق اينترنت از يك فروشگاه اينترنتي كالا و يا خدمات مورد نظر خود را خريداري كنند. در اينجا مشتري مي‌ تواند تنها با يك سرچ ساده كالاي مورد نظر خود را با قيمت بسيار مناسب تر در سايت‌هاي گوناگون پيدا كند رقابتي بسيار تنگاتنگ كه به لطف اينترنت به وجود مي‌آيد، چراكه در اينجا مشتري مي‌تواند تنها با يك سرچ تعداد زيادي فروشگاه آنلاين را پيدا كند كه محصول و يا خدمات مورد نياز او را ارائه مي‌كنند و به اين صورت خريدار مي‌تواند با صرف كمترين زمان كالاي خود را پيدا كرده قيمت و برندهاي مختلف را با يكديگر مقايسه كند تا در نهايت بتواند بدون محدوديت مكاني و زماني فروشگاه اينترنتي را انتخاب كند كه مي‌تواند بهترين خدمات و قيمت را در اختيار او قرار دهد.

يك فروشگاه اينترنتي مي‌تواند اين امكان را براي مشتريان خود فراهم كند تا خريدار بتوانيد محصول و خدمات مورد نظر خود را به راحتي بررسي كند يك فروشگاه اينترنتي براي اين كار از تصاوير، فيلم جدول مشخصات فني و توضيحات مربوط به محصول استفاده مي كند و حتي خريداران مي‌توانند نظرات خود را در مورد محصول و يا خدمت مورد نظر درج كنند تا مشتريان ديگر بتوانند از آن استفاده كنند علاوه بر تمام اين موارد مشتري مي‌تواند كالاهاي مورد نظر خود را در كنار يكديگر قرار داده و آنها را با يكديگر مقايسه كند تا در نهايت مشتري بتواند انتخاب بهتري داشته باشد اين موارد تنها قسمت كوچكي از مزاياي خريد اينترنتي بشمار مي‌آيد.

يك فروشگاه اينترنتي مي‌تواند خريدار را قادر كند تا با استفاده از فيلترهايي كه در اختيار او قرار مي دهد به راحتي بتواند با استفاده از ويژگي‌هاي مورد نظر خود مدل، مارك يا موارد خاص ديگر به او براي پيدا كردن محصول مورد نظر خود كمك كند در آخر نيز مشتريان آنلاين مي‌توانند براي تكميل معامله و پرداخت مبلغ كالا و يا خدمت مورد نظر خود از درگاه بانكي استفاده كنند و يا حتي مي‌توانند مبلغ آن را بعد از دريافت محصول با اطمينان بيشتر درب منزل پرداخت كنند چراكه امروزه بسياري از سايت‌ها براي راحت كردن فرايند خريد و اطمينان بيشتر مشتري براي ارسال كالاهاي فيزيكي مانند كتاب، لباس يا لوازم خانگي و هر آنچه كه مي‌تواند به ذهن شما برسد از سرويس‌هاي مختلفي مانند ارسال رايگان، پرداخت درب منزل و حتي بازگشت كالا تا يك هفته را براي رقابت با يكديگر و جلب رضايت بيشتر مشتري ارائه مي‌كنند، اما زمان خريد محصولات ديجيتالي مانند فايل‌هاي صوتي، تصويري و يا نرم افزار از يك فروشگاه اينترنتي معمولاً فايل خريداري شده از طريق اينترنت براي مشتري ارسال مي‌شود. اگر در اينجا بخواهيم بزرگترين فروشگاه هاي اينترنتي در ايران و جهان نام ببريم مي‌توانيم از Alibaba، Amazon، Ebay، Digikala و يا از 20Bekhar نام ببريم كه يك فروشگاه تخصصي در زمينه فروش لوازم خانگي مي باشد.

اما اين دسته از سايت‌ها كه محصول و يا خدمات مختلفي را به مشتريان خود ارائه مي‌كنند با واژهاي مختلفي شناخته مي‌شوند كه مي‌توانيم به خرده فروشي الكترونيكي، فروشگاه اينترنتي، فروشگاه الكترونيكي، فروشگاه آنلاين و يا فروشگاه مجازي اشاره كنيم. اين فروشگاه ها به دليل اينكه امروزه موبايل هاي هوشمند در دست همه مي‌باشند و بيشترين استفاده را در طول روز براي افراد دارد و بيشتر وقت خود را با گوشي موبايل در اينترنت مي‌گذرانند وب سايت‌هاي خود را به‌ گونه‌اي طراحي كرده اند كه مشتريان به راحتي بتوانند محصولات و خدمات آنها را با در تلفن هاي هوشمند خود به راحتي بررسي كنند و حتي بسياري از اين فروشگاه ها داراي اپليكيشن هايي مي‌باشند كه بر روي تلفن همراه و تبلت نصب مي‌شود تا مشتريان بتوانند راحت تر از آنها استفاده كنند و هميشه كنار شما باشند.

تاريخچه خريد آنلاين از كجا شروع شد

اگر در اينجا بخواهيم ‌به اولين شركتي اشاره كنيم كه بستر تجارت آنلاين را فراهم كرد مي‌توانيم به IBM (OLTP)  اشاره كنيم كه در دهه 1960 پردازش معاملات آنلاين را گسترش داد و توانست امكان پردازش معاملات مالي را در لحظه فراهم كند، بعد از ايجاد اين بستر توسط IBM براي اولين بار توسط يك شركت هواپيمايي در آمريكا با نام Semi-Automatic Business Research Environment (SABER)  مورد استفاده قرار گرفت اين شركت از اين بستر براي رزرواسيون بليط هواپيما به صورت انلاين استفاده مي كرد، به اين صورت كه كامپيوترهاي واقع در آژانس هاي مسافرتي به يكServer  در IBM متصل مي شدند كه مي توانستند به يك Database همزمان دسترسي داشته باشند تا همه آژانس هاي مسافرتي بتوانند به طور همزمان به اطلاعات دسترسي داشته باشند و كار رزرو كردن بليط مسافران خود را انجام دهند.

فروشگاه اينترنتي در ابتدا فقط به عنوان يك ابزاري تبليغاتي و يك ويترين براي شركت ها عمل مي كرد كه شركت هاي بزرگ از آن براي معرفي محصولات خود استفاده مي كردند تا بتوانند اطلاعات كامل مربوط به محصول خود را معرفي و ارائه كنند اما با همه گير شدن بيشتر اينترنت و راه پيدا كردن كامپيوترها به خانه ها به سرعت مديران شركت هاي تجاري و توليد كنندگان دريافتند كه مي‌توانند از اين ابزار ساده براي فروش محصولات و خدمات خود استفاده كنند و محصولات خود را به تمام دنيا معرقي و به فروش برسانند بدون آنكه محدوديت فيزيكي و زماني داشته باشند، چراكه تجربه يك خريد آنلاين مي‌تواند مزاياي بسياري هم براي فروشنده و هم خريدار ايجاد كند از طرفي فروشنده هيچ محدوديتي در زمان، مكان و تنوع اجناس خود ندارد و مي‌تواند هزينه هاي آن را تا حد چشم گيري كاهش دهد و اين يعني قيمت تمام شده كمتر و قدرت بيشتر براي رقابت؛ از طرف ديگر خريدار نيز بدون محدوديت زماني و مكاني مي‌تواند در كوتاه ترين زمان محصول خود را پيدا كرده و آن را با هزينه اي بسيار كمتر تهيه كند همين چند عامل باعث شد فروشگاه اينترنتي و تجارت آنلاين با سرعتي باورنكردني رشد كنند تا جايي كه امروزه محصول و يا خدماتي نيست كه در اينترنت نتوانيد آن را يافت كنيد.

رشد فروشگاه هاي آنلاين از كجا شروع شد

اولين سرور و مرورگر وب جهاني توسط  Tim Berners-Leeدر سال 1989 براي استفاده تجاري شروع به طراحي كرد و در سال 1991 شروع به كار كرد و پس از آن در سال 1994 بانكداري آنلاين كار خود را آغاز كرد و سپس اولين فروشگاه اينترنتي پيتزا توسطPizza Hut  در سال 1994 افتتاح شد و در حقيقت اولين فروش اينترنتي انجام شد. بلافاصله پس از آن Amazon.com سايت فعاليت خود را در سال 1995 آغاز كرد و پشت آن eBay نيز در سال 1995 پا به دنياي تجارت الكترونيك گذاشتند و از اينجا به بعد بود كه فروشگاه هاي اينترنتي با سرعت باور نكردني يكي پس از ديگري پا به دنياي تجارت آنلاين گذاشتند تا جايي كه امروزه شركت هاي كوچك و حتي خرده فروشان نيز سعي كردند از اين بازار عقب نمانند تا بتوانند با راه اندازي فروشگاه اينترنتي محصول و خدمات خود را ارائه كنند و سهم خود را از اين بازار پيدا كنند اما به شما پيشنهاد مي كنيم آن را دست كم نگيريد و قبل از راه اندازي يك كسب و كار اينترنتي و فروشگاه اينترنتي خود با مشكلات و سختي هاي آن آشنا شويد چون اگر آشنايي درستي با آن نداشته باشد و نتوانيد در آن رقابت كنيد مي‌تواند به سرعت تمام سرمايه و كسب و كار شمارا در خود هضم كند و چيزي از آن باقي نگذارد.

رفتار خريدار يا مشتري در يك فروشگاه اينترنتي

هنگامي كه شخصي تصميم به خريد آنلاين مي گيرد به احتمال زياد از طريق تلفن همراه، رايانه، تبلت و يا ساير دستگاه هاي ديجيتال براي متصل شدن به اينترنت و جمع آوري اطلاعات استفاده  مي كند؛ اما محيط ديجيتال مي‌تواند تأثير منفي بر ذهن مشتري بگذارد چراكه توجه داشته باشد مشتري در زمان خريد آنلاين نمي ‌تواند شما و كسب و كارتان را ببيند و به همين دليل خطر بيشتري را نسبت به افرادي حس مي كند كه در يك فروشگاه فيزيكي خريد مي‌كنند، سه عامل اصلي وجود دارد كه ممكن است در تصميم گيري افراد در زمان خريد از يك فروشگاه آنلاين تأثير بگذارد اول اينكه مطمئنا مشتري دوست دارد در زمان خريد يك كالاي فيزيكي بتواند آن را از نزديك ببيند و آن را لمس كند و عدم وجود اين موضوع در يك فروشگاه آنلاين باعث مي‌شود مشتري به كيفيت و اصل بودن كلاً ترديد پيدا كند كه محصول واقعي كه قرار است به درست او برسد چقدر با تصاوير و توضيحات داده شده مطابقت مي كند، دوم اينكه مشتري ممكن است بابت اصل بودن كالا و خدمات پس از فروش و حتي گارانتي به شك بيفتد و از اين موضوع ترس داشته باشد كه اگر مشكلي وجود داشته باشد چطور مي‌تواند اين موضوع را پيگيري كند و بايد سراغ چه كسي برود، اما سومين عامل كه مي‌تواند تأثير منفي بر ذهن مشتري بگذارد پرداخت هزينه در مقابل محصول است كه ممكن است با استفاده از درگاه اينترنتي حساب بانكي خود را به خطر بيندازد و يا شايد هيچ گاه كالاي خود را دريافت نكند و پول خود را از دست بدهد اين عواملي هستند كه مي‌تواند در رفتار خريدار فروشگاه اينترنتي تاثير گذاشته و ترجيح دهد كالاي مورد نظر را از يك فروشگاه فيزيكي با قيمت بالاتر تهيه كند.

از همين رو صاحبان فروشگاه هاي آنلاين بر جنبه اعتماد مشتري تأكيد بسيار زيادي دارند و سعي مي‌كنند با روش هاي مختلف اعتماد بيشتر مشتري را به دست آورند به همين خاطر نيز بسياري از فروشگاه هاي اينترنتي براي اينكه بتوانند اعتماد مشتري خود را به دست آورند و احساس امنيت بيشتري به مشتريان خود بدهند از سرويس هايي مانند ارسال ريگان، تسويه درب منزل، بازگشت كالا و سرويس هاي ديگري به مشتريان خود ارائه مي‌كنند تا خريدار بتواند با اطمينان خاطر خريد خود را انجام دهد.

تجارت الكترونيك به سرعتي درحال توسعه در تمام دنيا مي باشد كه در كه در سال هاي خيلي نزديك شاهد اين خواهيم بود كه فروشگاه هاي فيزيكي بيشتر تبديل به ويترين و نمايشگاه هايي براي توليد كنندگان و نمايندگي ها مي شوند تا در آنجا بتوانند فقط محصولات خود را در ديد مشتري قرار دهند.

منبع: ويكي پديا

مرغ رد آيلند (Red Island) و استاندارد هاي نژادي

۱۴۳ بازديد

مرغ رد آيلند (Red Island) و استاندارد هاي نژادي

wauz_t4.jpg

مرغ رد آيلند احتمالا يكي از موفق ترين نژاد هاي مرغ در دنيا است. اين مرغ از وطن خود به سراسر جهان سرايت كرده است به گونه‌اي كه مي توان گفت حتي در مقابل مرغ هاي صنعتي مدرن و شيوه هاي كشاورزي فشرده رونق بيشتري دارد. شايد اين سوال براي شما پيش آيد كه چرا اين مرغ انقدر موفق است؟ آنها در واقع پرندگاني هستند كه در دسته ماكيان قرار مي گيرند. به مراقبت كمي نياز دارند و معمولا بسيار سالم هستند. اين نژاد مرغ، از نوع مرغ هاي شخصي هستند. با توجه به مشخصات آنها كمتر كسي پيدا مي شود كه اين مرغ ها را ديده باشد و آنها را دوست نداشته باشند. در اين مقاله مي خواهيم اين نژاد را به طور عميق مورد بحث قرار دهيم. علاوه بر اين نوع حيوان خانگي كه جزء حيوانات اخلي نگهداري مي شود، مي توانيد اطلاعات لازم را در مورد ساير حيوانات خانگي در فارسي پت بدست آوريد.

تاريخچه مرغ رد آيلند

تاريخچه مرغ هاي رد آيلند در حقيقت از سال 1854 شروع مي شود. يك كاپيتان دريايي به نام ويليام تريپ، يك خروس مالايي را از ملواني خريداري كرد. كاپيتان خروس مورد نظر را با خود به خانه برد و با مرغ هاي خود جفت كرد. تريپ جهت تخم گذاري بيشتر مرغ هايش، از تخم آنها براي پرورش و پيشرفت استفاده كرد. او به همراه و با كمك دوست نزديكش جان مكوبر براي پرورش مرغ ها ثبت نام كرد. با توجه به تلاش ها و عملكرد هاي تريپ مرغ هايي تركيبي پرورش داده شدند كه از كه از مرغ ها و پرندگاني در اين نوع در منطقه ماكومبر برتري داشتند. چنين نژادي براي بهبود و پيشرفت ژنتيكي مرغ هاي تريپ استفاده شد كه از حاصل آن نژاد هايي مثل مالايي، مرغ چيني، لايت براهما، راك پليموت و . ... بوجود آمدند.

اين نژاد مرغ مورد توجه اسحاق ويلبور كه يك مرغدار موفق بود قرار گرفت. عليرغم تمام كارهايي كه توسط تريپ و مكومبر براي پرورش اين نوع مرغ انجام شد، ويلبور نام در آيلند را به اين مرغ نسبت داد. مرغ هاي رد آيلند، قبل از هر چيز به عنوان يك پرنده دو منظوره پرورش داده شد. به افتخار اين نژاد دو مجسمه در نزديكي محل شكل گيري آن احداث شد.

ظاهر و استاندارد نژادي مرغ رد آيلند

در سال 1904 مرغ رد آيلند توسط انجمن مرغداري آمريكا و همچنين در سال 1909 در سازمان استاندارد مرغ و طيور انگلستان پذيرفته شد. پرهاي اين نوع مرغ انتظار مي رود كه سخت و محكم باشد. اين مشخصات را از ژن هاي مرغ مالايي و جاوا به ارث برده است. رنگي كه براي اين نژاد شناسايي شده است يك ماهگوني كمرنگ مايل به مشكي مي باشد. در قسمت دم و باله ها مي توان پرهاي سياهي را تماشا كرد. تاج و كاكل هاي اين نژاد مرغ قرمز رنگ و چشمهايش به رنگ نارنجي است. مرغ رد آيلند يك نوع مرغ با پوست زرد است. رنگ زرد در قسمت پاهايش به خوبي ديده مي شود. دقت كنيد كه هر پا بايد 4 انگشت داشته باشد و منقار آنها بايد به رنگ زرد باشد. اين مشخصات مخصوص مرغ هاي رد آيلند طبيعي است.

تاج آنها معمولا خميده به سمت راست قرار گرفته است. مرغ هاي مشابه با شكل هايي شبيه به رد آيلند وجود دارند وليكن محبوبيت آنها بسيار كمتر از اين نژاد است. وزن خروس ها در نژاد رد آيلند 3.5 كيلوگرم و مرغ آن حدودا به 2.5 كيلوگرم مي رسد.

توليد تخم مرغ در مرغ هاي رد آيلند

مرغ هاي رد آيلند در تخم گذاري بسيار خوب عمل مي كنند. بسيار سخت است كه مرغ هاي ديگر از آنها در توليد و استمرار تخم مرغ ها در زمان هاي مشخص پيشي بگيرند. گروه هاي اصلي مرغ هاي رد آيلند به دو منظور پرورش داده شده اند. اما در دهه 1940 اين نزاد به گونه‌اي پرورش داده شد كه تخم گذاري بيشتري انجام دهد. اين در زماني اتفاق افتاد كه اين مرغ ها در دو نوع ارثي و صنعتي پرورش داده شدند. آنهايي كه براي تخم گذاري بيشتر پرورش داده شدند مرغ هايي هستند كه امروزه از اين نژاد مشاهده مي شود. مرغ هاي رد آيلند معمولا در حدود 18 تا 20 هفته شروع به تخم گذاري مي كنند. يك مرغ خوب مي تواند هر سال 200 تا 300 عدد تخم بگذارد.

اگرچه مرغ هاي ديگر كه در زمينه تخم گذاري ضعيف هستند ساليانه حدود 150 تا 250 عدد تخم مي گذارند. اين تخم مرغ ها در رنگ قهوه‌اي روشن و كرم با اندازه متوسط هستند. اندازه تخم مرغ ها مي تواند در طول سال مانند تعداد آنها افزايش يا كاهش يابد. مرغ هاي ارثي در تعداد و اندازه تخم گذاري خيلي از اين گونه مرغ ها عقب تر نستند، ولي تفاوت اسلي آنها در ميزان و طعم گوشت آنهاست.

شخصيت رفتاري مرغ رد آيلند

مرغ هاي رد آيلند بسيار فعال، آرام و مستعد هستند. برخي مواقع خروس هايي در اين نوع مي توانند كمي پرخاشگر باشند. به طور كلي مي توان گفت كه آنها بسيار كنجكاو، پر انرژي و دوست داشتني هستند كه با توجه به جنسيت آنها مي توانند يكسري تفاوت هايي در شخصيت و رفتار داشته باشند. مرغ ها در مقايسه با خروس ها بسيار آرام تر هستند وليكن در برخي مواقع ممكن است خروس ها زياد پرخاش كنند كه در اين مواقع بايد به نوع و دسته خروس انتخابي دقت كنيد. نيازي به گفتن نخواهد بود كه اگر خروس ها پرخاش زيادي داشتند نبايد در اطراف كودكان قرار بگيرند.

 

نكاتي در رابطه با سلامت و بهداشت

مانند ساير پرندگان، كرم هاي ريز و اكتوپارازيت (نوعي انگل در مرغ ها و پرندگان) هاي ديگر كه مي تواند براي آنها مشكلاتي ايجاد كند. اين مشكلات مي تواند توسط حمام گرد و غبار و چك كردن دقيق برطرف شود. منظور از حمام گرد و غبار حركتي است كه تمام پرندگان هنگامي كه در خاك و ماسه قرار مي گيرند انجام مي دهند تا با استفاده از آن انگل هاي احتمالي را از بين پرو بال خود خارج كنند. در برخي موارد به اين حركت حمام ماسه نيز گفته مي شود. غير از اين گونه مشكلات، به طور كلي اين نژاد از جمله نژاد هاي سالم در نظر گرفته مي شود.

آيا مرغ ردآيلند براي شما مناسب است؟

اگر به دنبال يك مرغ تخم گذار درجه يك مي گرديد، ديگر لازم نيست به دنبال آن باشيد. مرغ رد آيلند يك گزينه مناسب براي استفاده در اين زمينه است كه مي تواند به راحتي با تغذيه توسط مواد غير استاندارد و در تمام مكان هاي نگهداري مرغ دوام آورد. ولي ما توصيه نمي كنيم كه از اينگونه مواد غذايي براي تغذيه آنها استفاده كنيد. بسياري از نژاد هاي مرغ در مكان هاي سخت به سختي زنده مي مانند وليكن رد آيلند مي تواند ديدگاه شما را در اين زمينه به طور كلي تغيير دهد. اين نژاد مرغ علاوه بر كارايي اصلي خود بسيار پر انرژي هستند و بيشتر مواقع تمايل دارند كه صاحبان خود را دنبال كنند.

آنها به عنوان مرغ هاي خانگي در بين ساير نژاد ها رتبه خوبي را كسب كرده اند و رفتار بسيار مناسبي با كودكان دارند. البته بايد مراقب خروس ها باشيد. تعداد كمي از اين مرغ ها مي تواند تمام نياز هاي يك خانواده را برطرف كند. صرف نظر از مكان زندگي شما، اين پرندگان قدرتمند تقريبا در هر اقليمي پيدا مي شوند.

 

نتيجه

رد آيلند به عنوان يك نوع مرغ تخم گذار، اثر خود را بر دنياي طيور گذاشته است. آنچه كه به عنوان يك پروژه كوچك در حيات كوچك خانه شروع شد و به يك پروژه جهاني در دنياي دام و طيور تبديل شد. تمام مرغ هاي رد آيلند شخصيت خاص خود را دارند. تا به امروز مشاهده نشده است كه آنها نسبت به ساير مرغ ها حتي آنهايي كه پرخاشگر هستند رفتار بدي از خود نشان دهند. هميشه كنجكاو هستند و همواره به سمت درب هاي لانه‌ي خود هجوم مي آورند تا غذاي خود را ميل كنند.

 

منبع: فارسي پت