این ماده محرک باعث می شود که احساس خستگی و بی حالی از بدن خارج شود.

به همین دلیل است که بسیاری از مردم قهوه را یک نوشیدنی انرژی زا می دانند. این در حالی است که قهوه کالری ندارد.

البته اگر به قهوه شیر، شکر یا خامه اضافه شود، قهوه کالری دارد. با افزودن این مواد به قهوه، این نوشیدنی سالم پرکالری و چاق کننده می شود. البته انواع دیگر قهوه نیز می توانند خاصیت چربی زدایی داشته باشند که از

https://0rz.tw/xAuaV

انواع قهوه

لاته ماکیاتو

قهوه مخلوط

چای لاته

کاپوچینو

اسپرسو

قهوه سه گانه

 

قهوه و تاثیر آن در کاهش وزن

بدن برای انجام فعالیت های روزانه خود به انرژی نیاز دارد.انرژی مورد نیاز بدن را متابولیسم می نامند. اگر متابولیسم بدن کافی باشد، فرد در حین انجام کار دچار کمبود انرژی نخواهد شد.

 

در بسیاری از موارد، افرادی که رژیم کاهش وزن دارند، معمولاً دچار ضعف و کمبود انرژی می شوند. نوشیدن قهوه می تواند انرژی از دست رفته را به این افراد برگرداند و در عین حال به دلیل کمبود کالری به کاهش وزن نیز کمک کند. برای بررسی لاغری با قهوه و لیمو  به تنهایی قهوه مقدار قابل توجهی کافئین دارد. کافئین ماده ای است که متابولیسم بدن را افزایش می دهد. به طور کلی مصرف قهوه در فواصل زمانی معین و منظم منجر به افزایش متابولیسم بدن می شود.

 

این امر در مورد همه افراد صدق می کند، نه فقط افراد چاق و دارای اضافه وزن. یکی از دلایل دیگری که قهوه منجر به کاهش وزن می شود این است که این نوشیدنی به هضم غذا کمک می کند. قهوه باعث افزایش و تسریع هضم آنزیم های موجود در دستگاه گوارش مانند آمیلاز، پپسین و لیپاز می شود.

 

مکانسیم قهوه در چربی سوزی

وقتی هضم با سرعت بالاتری انجام می شود، میزان متابولیسم بدن نیز افزایش می یابد و چربی سوزی رخ می دهد.

وقتی هضم با سرعت بالاتری انجام می شود، میزان متابولیسم بدن نیز افزایش می یابد و چربی سوزی رخ می دهد.در واقع این کافئین موجود در قهوه است که باعث می شود بدن چربی بسوزاند.

بسیاری از داروهای چربی سوز نیز حاوی مقادیر قابل توجهی کافئین هستند. کافئین متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به بدن انرژی می دهد و این انرژی باعث می شود بدن چربی های اضافی را بسوزاند.نکته جالب در مورد قهوه این است که این نوشیدنی سالم حتی در زمان خواب نیز به چربی سوزی ادامه می دهد. وقتی قهوه با رژیم غذایی ترکیب شود، تاثیر زیادی در کاهش وزن خواهد داشت

 

مصرف روزانه قهوه تاثیر کافئین بر گیرنده های عصبی را آشکار می کند

مصرف قهوه منجر به اختلال در ارتباط این گیرنده های عصبی با هورمون های گرسنگی مانند پپتید، لپتین و گرلین می شود.

وقتی قهوه گرم مصرف شود تاثیر آن بر بدن بیشتر می شود و منجر به کاهش اشتهای فرد می شود. این باعث می شود که فرد تمایل کمتری به غذا خوردن نشان دهد. بنابراین با کاهش میزان غذای مصرفی، فرد به تدریج موفق به کاهش وزن می شود.

 

البته ذکر این نکته بسیار مهم است که درست است که در ترکیب لاغری با قهوه و لیمو  نقش  قهوه در چربی سوزی و کاهش وزن تاثیر بسیار بالا است. اما این امر در سایه یک رژیم غذایی مناسب امکان پذیر می شود.بنابراین نمی توان قهوه را به تنهایی عامل کاهش وزن دانست. می توان به عنوان یک چربی سوز موثر در کنار یک رژیم غذایی متعادل در نظر گرفت که در نتیجه می توان به اندام مطلوب دست یافت. اما یکی از مشکلات بزرگ رژیم ها این است که دائمی نیستند.قهوه می تواند به حل این مشکل کمک کند.

 

خوردن قهوه و سپس انجام فعالیت های ورزشی سریعتر و منظم می تواند در تثبیت وزن متعادل بسیار موثر باشد.

همانطور که گفته شد قهوه باعث کاهش اشتها می شود.بنابراین مصرف قهوه پس از تکمیل رژیم غذایی می تواند در مصرف کمتر غذا و در نتیجه مصرف کالری کمتر در طول روز بسیار موثر باشد.

 

 

https://www.cakeresume.com/me/kurtis-mclea

https://biashara.co.ke/author/kurtismclea2/

https://myanimelist.net/profile/KurtisMclea2

https://community.atlassian.com/t5/user/viewprofilepage/user-id/5416026

https://www.viki.com/users/kurtismclea2_584/about

https://sketchfab.com/KurtisMclea2

https://www.tumblr.com/uniqueruinscreation

http://www.freeok.cn/home.php?mod=space&uid=4867710

https://dzone.com/users/5080961/kurtismclea2.html

https://500px.com/p/kurtismclea2?view=photos

https://repo.getmonero.org/KurtisMclea2

https://telegra.ph/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%DB%8C%D9%85-01-27

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.